Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Werken in het OV

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro

Over het werk van personeel in het OV.

Plaats een reactie

Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door GlenSpey » di 20 maart 2012 02:08

Gesprek is inmiddels al bijna een maand geleden en ik heb nog niets vernomen over de psychologische keuring. Men zei al dat het gehele traject nog zeker tot aan de zomer zou duren, maar nu krijg ik lichtelijk argwaan. Heb besloten dat als ik na volgende week nog niks gehoord heb ik zelf maar even contact zoek.

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door zone5324bericht » di 20 maart 2012 12:32

er wordt momenteel heel weinig personeel voor de bus aangenomen, omdat er veel chauffeurs beschikbaar zijn en door bezuinigingen op veel plekken minder ritten aangeboden worden.

contact opnemen kan nooit kwaad, daarmee geef je ook aan, dat je zeker nog interesse hebt...

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door GlenSpey » di 20 maart 2012 15:27

De vacatures op de site staan in ieder geval nog open, dus daar zal het vast niet aan liggen tong naar buiten

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door zone5324bericht » di 20 maart 2012 17:39

nou, vergis je daar niet in...

op menig site staan vacatures voor chauffeurs, maar als je dan reageert, wordt er gemeld, dat de vacature niet meer van toepassing is en dat de site nog aangepast moet worden...

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door GlenSpey » wo 21 maart 2012 00:47

Nee maargoed, ik heb natuurlijk ook al 2 gesprekken gehad en deze positief afgesloten. Nu is het dus afwachten op het psychologisch gesprek en de medische keuring plus rijlessen. Lijkt me niet dat ze nu nog gaan roepen dat er opeens geen plek meer is. Maar over een week of twee weet ik ongetwijfeld meer tong naar buiten

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door zone5324bericht » do 22 maart 2012 16:52

mensen met alle papieren, kunnen via startpeople nog proberen voor minstens 20 u/wk bij TCR in HWGO te gaan rijden...

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door GlenSpey » do 22 maart 2012 23:50

Ik denk nog steeds dat het allemaal wel mee valt. De recessie en bijbehorende problemen met werkloosheid waren er vorige maand en een ruime periode daarvoor ook al. Als het echt niet kon dan was ik ook niet uitgenodigd voor twee gesprekken met zicht op de keuringen.

Echter, omdat het inderdaad nogal lang duurt allemaal en ik nu ook lichtelijk ga twijfelen heb ik er gelijk maar even achteraan gemaild. Bellen gaat toch niet meer lukken voor het weekend. Hopelijk morgenavond meer nieuws.. glimlach

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door zone5324bericht » vr 23 maart 2012 00:35

menig busbedrijf wil wel graag personeel erbij, maar dan voornamelijk flexibel inzetbaar personeel, dus het liefst 0-urencontracten.
mij werd vandaag ook slechts een 20 uur contract aangeboden, met de waarschijnlijkheid, dat er wel meer werk is, maar boven die 20 uur niets gegarandeerd...

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door Ubahn » vr 23 maart 2012 21:26

En heb je het aangenomen?

Ubahn
Medewerker GVB
Medewerker GVB
Heeft Bedankt: 1 keer
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door zone5324bericht » vr 23 maart 2012 22:29

om een gat te vullen en om eens ergens te gaan rijden waar ik nog niet geweest ben wel.
kan ik weer wat nieuwe cabineritten maken knipoog

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door zone5324bericht » ma 26 maart 2012 14:55

gaat morgen beginnen met lijnverkenning in Hoeksche Waard – Goeree Overflakkee.
het is wel via een uitzendbureau en rijden bij TCR, maar omdat het een gebied is, waar ik voorheen nog niet gereden heb, is het wel interessant om weer eens ergens anders te rijden...
(kan ik straks weer van een paar nieuwe buslijnen cabineritten maken knipoog ).

zone5324bericht
OV Medewerker
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door Mikos » zo 01 apr 2012 17:23

Vacatures 1 april 2012 (zonder grappen)
De volgende vacatures staan open voor de functies van eerstelijns personeel. We proberen zoveel mogelijk de vacatures te filteren, zodat alleen de functies waarin men een opleiding krijgt voor het uitoefenen van die functie worden geplaatst in dit overzicht.

Tramconducteur bij GVB. Standplaats: Amsterdam.

Medewerker Service&Veiligheid via Consolid. Standplaats: Den Bosch/Eindhoven.

Buschauffeur via Randstad. Standplaatsen: Waalwijk, Tilburg, Amsterdam (Connexxion), Amsterdam (GVB), Breda, Eindhoven, Roermond, Maastricht, Leeuwarden, Enschede, Zwolle, Rotterdam (Albrandswaard).

Kapitein bij Connexxion. Standplaats: Velsen.

Ga je solliciteren op een van deze vacatures? Laat ons dan het verloop van je sollicitatie weten in dit topic!

Mikos
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door GlenSpey » do 28 jun 2012 18:59

GlenSpey schreef:Echter, omdat het inderdaad nogal lang duurt allemaal en ik nu ook lichtelijk ga twijfelen heb ik er gelijk maar even achteraan gemaild. Bellen gaat toch niet meer lukken voor het weekend. Hopelijk morgenavond meer nieuws.. glimlach

Goed, het heeft even mogen duren.... maar inmiddels zijn we toch nog een stap verder gekomen. Vier maanden sinds het laatste gesprek werd ik buiten alle verwachtingen om toch nog uitgenodigd voor een rijtest. Deze heeft vandaag plaatsgevonden en ik krijg een positief advies voor de functie buschauffeur. Net nu ik me heb aangemeld voor de ROC opleiding treinmachinist (waarvoor komende week het PO) emo

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door Jultar » do 28 jun 2012 19:01

Nou ben ik wel benieuwd, waar gaat je voorkeur naar uit als je beide opties zou hebben? Buschauffeur of machinist?

Jultar
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door GlenSpey » do 28 jun 2012 19:28

Goeie vraag, het zou een enorm luxeprobleem zijn. Niet dat ik daar nog niet stiekem al op gehoopt had natuurlijk engel

Beide functies hebben voor mij duidelijke voor- en nadelen.

Op de bus ben je net iets afwisselender bezig dan op de trein. Denk aan verschillende lijndiensten en het contact met veel verschillende mensen. In dat laatste ligt ook gelijk het nadeel, want de agressie en het anderzijds vervelende gedrag van sommige figuren zit ik totaal niet op te wachten.

Op de trein zit ik natuurlijk lekker rustig. Lekker razen door het landschap en van station naar station hoppen. En verder vind ik treinen in het algemeen gewoon geweldig. Het nadeel is toch dat ik er een 2-jarige opleiding op een ROC voor moet doen (kon ook niet anders want via Randstad kom ik er niet binnen)... das nou net iets wat me een flink stuk minder aantrekt.

Treinmachinist staat duidelijk bovenaan, maar of ik daar nog 2 jaar in de klas zitten zonder baangarantie voor over heb terwijl ik een baan als buschauffeur kan hebben weet ik niet. Het wordt dus echt wikken en wegen tong naar buiten

GlenSpey
Bericht Re: Sollicitatietopic voor Bus, Tram en Metro door Ubahn » wo 29 okt 2014 14:19

Ubahn
Medewerker GVB
Medewerker GVB

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Werken in het OV