Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Bus, tram, metro en overig OV  • Werken in het OV

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Werken bij OV-bedrijf als student

Over het werk van personeel in het OV.

Plaats een reactie

Bericht Werken bij OV-bedrijf als student door baarle-hertog91 » za 24 jul 2010 13:58

Hallo allemaal,

Al geruime tijd ben ik op zoek naar een studentenbaantje in omgeving Utrecht voor 15-20 uur per week. Het liefst zou ik willen werken bij een OV-bedrijf (NS, Connexxion of GVU), maar op de websites van deze bedrijven is bijna geen parttime werk te vinden. Misschien dat jullie als insiders een tip hebben? Ik ben trouwens 18 jaar en studeer universitair.
Ik begrijp dat ik niet voor chauffeur in aanmerking kom, maar zaken als service verlenen op het station of bij de reisinformatie werken lijken mij prima geschikte studentenbaantjes!
Bedankt alvast voor de antwoorden.

baarle-hertog91
Bericht Re: Werken bij OV-bedrijf als student door AGH » za 24 jul 2010 22:23

Klop eens aan bij een uitzendbureau als Randstad of Consolid.
Veel bedrijven nemen ook part timers alleen maar aan via een uitzendbureau.
Volgens mij, maakt het voor jou niet uit, of je werkt via een uitzendbureau of direkt in dienst bent van het ov-bedrijf.

Niet geschoten is sowieso altijd mis, dus ik zou het eens daarbij proberen.

Inderdaad is chauffeur personen niet een van de mogelijkheden, vanwege je leeftijd, maar NS wil inderdaad nog wel eens service medewerkers vragen en dat kan al vanaf 18 jaar.

Laat maar eens horen of je via een uitzendbureau wat meer hebt kunnen bereiken...

AGH
Oud OV-collega
Bericht Re: Werken bij OV-bedrijf als student door seinhuis » ma 16 aug 2010 21:56

Ik denk dat je ook grote kans van slagen heb bij Servex (dan werk je in een winkel op het treinstation)

seinhuis
Ontvangen Bedankjes: 1 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Werken in het OV