Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Beste Reiziger

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Column: Graffiti

De beste bijdragen van Reizigers

Plaats een reactie

Bericht Re: Column: Graffiti door hcnm » di 04 aug 2009 21:20

Tja, komkommertijd, hè.

hcnm
Bericht Re: Column: Graffiti door Vinny » di 04 aug 2009 22:01

Vandaag ontstond ook enige hilariteit. Iemand had 'aanstootgevende' graffity gespoten op een bekend kunstwerk in de omgeving van Amsterdam Centraal. Er stond: "Homo's ga naar de hel". Om te besparen op de schoonmaakkosten stelde mijn collega voor om 'me' tussen de enalaatste en laatste letter toe te voegen...

Vinny
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Column: Graffiti door Laurent » di 04 aug 2009 22:07

Zaterdag hadden ze ook al zoiets geparkeerd, weten we vast allemaal.

Kan mij de tegenstand van het GVB wel voorstellen. Als je weet hoe vol de tunnels staan en hoeveel troep je op de metro tegenkomt knipoog
Neem ook eens een kijkje op mijn youtube kanaal: Railion 6513

Laurent
Moderator / Beheerder
Bericht Re: Column: Graffiti door Joop » do 20 aug 2009 20:35

Om te laten zien dat het niet altijd achterlijk geklieder is
Afbeelding
Ik praat het niet goed.zeker niet,maar deze is wel grappig om te zien.
Stel is de SGMm 2980. Overigens hoorde ik gisteren morgen dat er maar 12 plaatsen zijn aangewezen voor reiniging van die klieder bende.Zo mag er op Lelystad Opstel geen reiniging meer gedaan worden.

Joop
Bericht Re: Column: Graffiti door edje » vr 21 aug 2009 10:39

Hmmm keur het niet goed, maar het is wel mooi
Zulke mensen moeten ze aanbieden om reclame op de trein te laten spuiten.
reclame op een eigentijdse manier.

edje
Oud Spoorcollega
Bericht Re: Column: Graffiti door Carpento » vr 21 aug 2009 14:16

Lijkt me best grappig, pak een trein in met dezelfde folie als de olympische dingen, plak doorzichtige delen af, en laat de jeugd een street-art-trein creëren. Zou toch best stoer zijn ?

Carpento
Erelid
Erelid
Bericht Re: Column: Graffiti door AlexNL » za 03 okt 2009 01:52

Carpento schreef:Lijkt me best grappig, pak een trein in met dezelfde folie als de olympische dingen, plak doorzichtige delen af, en laat de jeugd een street-art-trein creëren. Zou toch best stoer zijn ?
Je bedoelt zoiets als wat Thalys pasgeleden heeft gedaan?

Zie: http://www.thalys.com/nl/nl/over-thalys/pers/graffiti

AlexNL
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: Column: Graffiti door Carpento » za 03 okt 2009 18:43

Geweldig laughing

Carpento
Erelid
Erelid
Bericht Re: Column: Graffiti door ErikvD » di 05 jan 2010 20:12

Gisteren zag ik een SGMm op een rangeerspoor in Rotterdam Centraal met de middenbak helemaal onder dat kliederspul.

ErikvD
Bericht Re: Column: Graffiti door Carpento » di 05 jan 2010 20:27

Gezien de kou worden treinen ook minder (of helemaal niet ?) schoongemaakt. Daar kan het best mee te maken hebben dat je de laatste tijd relatief veel niet-huisstijlconforme treinen ziet knipoog

Carpento
Erelid
Erelid
Bericht Re: Column: Graffiti door Joop » di 05 jan 2010 23:08

Treinen worden nu niet of in ieder geval zeer weinig gewassen. Dit heeft te maken met de vorst beveiliging van diverse (oude)wasstraten.
Graffiti reiniging is nog maar op een 13 tal plaatsen in Nederland mogelijk. Heeft met het milieu te maken.

Joop
Bericht Re: Column: Graffiti door Nielske1990 » wo 06 jan 2010 01:15

"nog maar 13"... Volgens mij heb je dan toch alle belangrijke/grote materieelstallingsplaatsen te pakken, waarbij een treinstel dus binnen een paar dagen uit dienst genomen kan worden om het spul te verwijderen. Dus om nou te zeggen dat het er "maar 13" zijn...

Nielske1990
Bericht Re: Column: Graffiti door Marko » wo 06 jan 2010 07:47

Er zijn meer dan 13 opstelterreinen en -tjes. Uit mijn hoofd kom ik al op 29 plaatsen en het zou mooi zijn wanneer alle opstelterreinen over een was- en reinigingsperron beschikken.

Marko
Bericht Re: Column: Graffiti door Shar » di 16 feb 2010 17:59

Ik ben zelf graffiti artiest, maar niet op treinen. nee, ik plaats treinen op een muur. Zoals o.a. eerder in dit topic gepost is in de tunnel. Ik ben nog wat beperkt in mijn spuitbussen, maar mij lijkt het heel gaaf, om ooit op een legale plaats, een 1:1 schaal trein te spuiten met een team.

Op treinen vind ik het doorgaans irritant dat ik niet naar buiten kan kijken. Verder kan ik er weinig over zeggen. cheer down Ik ken wat artiesten die daarop kicken, om het op treinen te doen, en ik heb ze ook gezegd dat ik het daar niet mee eens ben, en vind dat het niet kan. En ik maak wel indruk op ze, maar de artiesten die ik ken, zijn bij lange na niet de artiesten die ik door heel NL terug zie komen. o.a. ene "bash" let maar op hoevaak je 'Bash' tegenkomt in de omgeving Rotterdam...

Verder..tsja...zoals ik al zei...ik maak zelf treintjes....ik weet niet of het er nog steeds is, maar in Delft, in de Irenetunnel (soon-to-be-history) prijkt mijn karakter 'henk de beatmaster' oftwel NS 1775. ...
Afbeelding

Mja...verder....heb ik niet echt een positief woord te zeggen over treinkliederaars.
She looked into your eyes, and saw what laid beneath, don't try to save yourself, the circle is complete...

Shar
Bericht Re: Column: Graffiti door mhc » di 16 feb 2010 21:06

Geweldig kunstwerk Shar!

Zelf ken ik ook een artiest (al ziet hij dat zelf niet zo). De pakkans is heel klein, maar ze hebben allemaal wel een of andere naam-tag. Het is voor hem een sport zoveel mogelijk zijn creatie achter te laten.

Om nou alles te voorzien van graffiti's om te voorkomen dat er 'ongewenste' graffiti's opkomen lijkt me wat lastig en ongewenst. Behandelen met een goedje wat op rollendmateriaal aangebracht kan worden beschermt er tegen. Ik weet niet hoe dat goedje heet, maar het wordt gebruikt in spuitkabines om de wanden van de spuitkabines te beschermen tegen de spuitnevel.
Althans de verf komt wel op het materiaal, maar kan er simpelweg met hogedrukreiniger afgespoten worden. Hoeveel zoiets kost weet ik niet, maar o.a. megacolor kan het leveren.
Op kleine schaal zou dit toepasbaar zijn op materiaal die worden onderhouden door vrijwilligers (het geeft wel nat uiterlijk/hogere glans). Het lijkt me iig goedkoper dan het echt reinigen van dat prachtige spul.
Mijn project: Historie station/haltes van o.a.: Hollandsche Rading - Maartensdijk - Groenekan - Bilthoven\nLid WG-DES & Seinwezen v/h Spoorwegmuseum en Spoorgroep NedTRAK

mhc
Spoorvrijwilliger
Spoorvrijwilliger
Bericht Re: Column: Graffiti door Shar » di 16 feb 2010 21:24

Ik dacht dan ook dat ze dat op de nieuwe ICMm's plaatsten... nadenkend
She looked into your eyes, and saw what laid beneath, don't try to save yourself, the circle is complete...

Shar
Bericht Re: Column: Graffiti door Damian » zo 09 jan 2011 11:56

Tijd om deze topic eens nieuw leven in te blazen.
Het aantal graffiti's is in mijn ogen de laatste maanden een nog groter probleem geworden. Ook het aantal treinen dat over de gehele bak onderzit is toegenomen. Nu de reparaties van de treinen terecht de prioriteit krijgt lijkt het wel of er aan graffiti helemaal geen aandacht meer besteed en dat is jammer. Het lijkt sowieso wel of de samenleving dit probleem heeft opgegeven. En dat hoeft helemaal niet, ik denk dat je dit probleem wel kunt oplossen.
Computeren is niet mijn hobby. Daarom heb ik een Apple.

Damian
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Column: Graffiti door Joop » zo 09 jan 2011 12:01

Door allerlei milieu vergunningen is het aantal plaatsen waar gereinigd mag worden sterk terug gelopen. Zo mag op de Meer niet meer gereinigd worden. Volgens een intern briefje van Nedtrain is er vanaf deze maand op 30 plaatsen verscherpte controle. Er is dus wel aandacht voor. Vergeet ook niet dat de reiniging buiten gebeurt. En de temperaturen waren nou niet ideaal om met verf verwijderaar en andere rommel in de weer te zijn.

Joop

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Beste Reiziger