Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Beste Reiziger

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog!

De beste bijdragen van Reizigers

Plaats een reactie

Bericht Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog! door Libris » ma 15 nov 2010 20:19

Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog!

“Dames en Heren, de sneltrein naar Leiden Centraal en Den Haag Centraal van 18 uur 28 vertrekt over ongeveer een half uur, herhaling (..)”. Wie kent het nou niet, weer is er wat aan de hand op de Nederlandse spoorwegen, elke dag is ergens wel weer wat, zijn het geen blaadjes op de rails, dan is het wel een wissel die niet meer werkt. Echt geweldig, weer vertraging, direct komen de mobieltjes naar voren en wordt het thuisfront ingelicht dat die bagger NS weer eens vertraging heeft, of dat het gewoon weer een groot zootje is op het spoor, allemaal dankzij die rot NS. Het is net alsof iedereen het heeft afgesproken met elkaar, we gaan allemaal schelden op de NS....

En toch is het zo slecht nog niet in treinend Nederland, extremen zal je altijd houden, zoals vanmiddag dat je rond 4 uur vanaf Schiphol vertrekt, en pas rond half 6 aankomt in Den Haag HS. Ruim een uur later dan volgens dienstregeling. Een opvolging van verstoringen, niks aan te doen, zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Ook wel eens de Wet van Murphy genoemd. Soms ben je gewoon blij dat er nog treinen rijden, ook al is het misschien sardientjes vervoer, of wil die ene mevrouw haar tas niet van de stoel afhalen zodat jij daar kan zitten. Misschien zie je net de trein wegrijden die je wou halen na je overstap, en moet je een half uur wachten. Vervelend, maar er zijn véél ergere dingen. Het heeft geen zin om boos te worden op de NS dat er iets aan de hand is, ze balen er zelf ook enorm van, en toch blijven ze je altijd helpen. Dat heet nou klantvriendelijkheid!

En op zulke momenten vraag je je gewoon af, waarom gaat het eigenlijk mis, vanmiddag op Schiphol werd ik overgoten met diverse redenen, lopende van logistieke problemen tot een spoorstaafbreuk, van een defect aan het spoor tot aan een sein-/wisselstoring. Allemaal dingen die gebeuren, bij sommige kan je je geen goed beeld vormen, en bij andere wel. Zo hoor je diverse mensen zuchten zodra ze logistieke redenen horen, het is een heel breed en abstract begrip. Echter horen ze iets als spoorstaafbreuk of wisselstoring, dan kunnen ze zich wel een beeld vormen.

NS` Medewerkers
Op zulke momenten vol met vertragingen en verstoringen waardeer je het gewoon als er een van de NS’ medewerkers gewoon over de stationsomroep heen grote groepen reizigers informatie geeft over hoe ze op hun bestemming kunnen komen. Ook als er een heel cordon van NS’ medewerkers naar beneden komt gelopen, en er direct een hele groep op hun afstuift, zie je ze allemaal mensen helpen om een route te vinden naar huis. Geweldig zijn dat soort mensen, dat zijn mensen die een hart voor de reiziger hebben, en het oprecht vervelend vinden dat er iets gebeurd. Tegenstellingen bestaan helaas ook, zei het in mindere mate. Ik blijf zeggen, bij de NS is het zo slecht nog niet.

Mensen, neem lekker een kop koffie, thee of iets anders, en wacht het af. Jezelf boos maken en opwinden leid alleen maar tot meer ergernissen. Geef elkaar eens een complimentje, en wees beleefd. Dan komen we er wel, óók met de NS!

P.S. Ik weet niet of ik het in het goede forum heb geplaatst

Libris
Bericht Re: Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog! door Broodtrommel » ma 15 nov 2010 22:07

Haha, dan kan ik hem ook omdraaien engel
Begrijpende reizigers zijn er ook nog roffel

Leuk om te lezen hoor..
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog! door ziggyziggyziggy » di 16 nov 2010 00:14

Ik zal maar niet zo flauw zijn om te zeggen dat de omroep niet van NS is, hè? knipoog
trdl

ziggyziggyziggy
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog! door Broodtrommel » di 16 nov 2010 00:53

Oke, oke, doe dan ook maar een beetje eer naar ProRail roffel.
Maar die service medewerkers zijn toch echt wel van NS nerd
Machinist Goederen VB \n ERTMS ? :: Wagenmeester ? :: Gevaarlijke Stoffen ?

Broodtrommel
Spoormedewerker
Spoormedewerker
Bericht Re: Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog! door Libris » di 16 nov 2010 07:09

@Ziggy, om eerlijk te zijn was de omroep een zootje, en probeerde die servicemedewerkers er door heen te komen om wel goede info te geven. glimlach

Libris
Bericht Re: Klantvriendelijkheid bij de NS bestaat ook nog! door ino94 » di 16 nov 2010 08:44

Oh, da's bijzonder. Want een paar uur later was het juist de omroep die de goede informatie gaf, ongeveer de eerste keer dat ik dat meegemaakt heb in Schiphol glimlach .

ino94

Plaats een reactie

Keer terug naar Beste Reiziger