Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Beste Reiziger

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Ah! Ze kùnnen het dus wèl!

De beste bijdragen van Reizigers

Plaats een reactie

Bericht Ah! Ze kùnnen het dus wèl! door ino94 » za 09 apr 2011 20:15

Je verwacht het nooit, dat het een keer goed gaat, dat die communicatie er een keer wèl is, dat de omroep een keer wèl weet wat er aan de hand is, dat de bus snel klaarstaat en reizigers vrij snel maar een extra reistijd van tot een halfuur hebben. Netjes.

Zo gebeurde dat vandaag tussen Alphen a/d Rijn en Bodegraven. Het traject Leiden-Utrecht wordt overigens over het algemeen bijna geteisterd door defecte bruggen [bij Leiden Lammenschans of tussen Alphen en Bodegraven], dus reizigers zijn het 'gewend'. Noch blijven ze het uiteraard enorm irritant vinden dat ze van informatie verstoken blijven, en de omroep vaak niet eens ìets meldt.

Maar deze keer was het anders! In Alphen liep ik het station binnen en daar bleek dat er geen treinen reden tussen daar en Bodegraven, en daardoor ook de dienst naar Leiden verstoord was. Er werd gependeld tussen Alphen, Lammenschans en Leiden Centraal. In Alphen moest ik door een uitgevallen trein helaas wel 40 minuten wachten, maar door de goede informatievoorziening, vrolijke HC's en machinisten van de Sprinter en daarna aankomende IC uit Leiden en de daardoor nagenoeg niet geïrriteerde medereizigers was het reuzegezellig. Zelfs de Kiosk was vast blij.

Elke keer kwamen er wat mensen naar boven lopen in het, overigens mooi geworden nieuwe, station. Bovenaan de trap was het al zo druk, dat ze wisten dat er iets mis was. De meeste mensen wilden naar Utrecht, de HC van de Sprinter meldde dat ze het beste met haar mee konden naar Gouda om daar nogmaals over te stappen. De extra reistijd van 20 minuten viel ook wel mee.

Zelfs de aansluitingen waren netjes geregeld. De bus kwam net na vertrektijd van de trein aan, net als de Sprinter die door overstappers in Gouda wat te laat was. De IC naar Leiden wachtte uiteraard en mensen werden vrolijk binnengehaald. De meeste hijgend, die dachten dat ze moesten rennen voor hun trein. Ze waren uiteraard stomverbaasd dat de trein niet al weg was, dat scheelde weer een halfuur, dus mensen blij. Inmiddels was ook de Sprinter uit Gouda het station binnengerold, en de HC en machinist konden weer wat bedankjes in ontvangst nemen.

Dit geeft dus mooi aan dat het allemaal wel goed kàn gaan, deze maal draaide alles mooi met elkaar, iedereen blij. Uiteraard telt mee dat dit een klein traject is met elk halfuur een trein, maar het is toch fijn dat het daar goed kan gaan. Da's het begin!

ino94
Bericht Re: Ah! Ze kùnnen het dus wèl! door AGH » zo 10 apr 2011 09:04

maar heb je toevallig ook gehoord of dit een half uur later ook zo goed ging.
het zou jammer zijn als het slechts eenmalig was...

AGH
Oud OV-collega
Bericht Re: Ah! Ze kùnnen het dus wèl! door ino94 » zo 10 apr 2011 14:30

Ik weet wel dat het het halfuur ervoor ook goed ging tong naar buiten.

ino94

Plaats een reactie

Keer terug naar Beste Reiziger