Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Beste Reiziger

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

De Reizigerscolumn: #6 Storm

De beste bijdragen van Reizigers

Plaats een reactie

Bericht De Reizigerscolumn: #6 Storm door Redactie » di 15 nov 2011 13:01

[center] Afbeelding
In De Reizigerscolumn is er plaats voor de avonturen die reizigers meemaken in het Openbaar Vervoer.
De ene belevenis is de andere niet; iedereen maakt iets anders mee! Een kijkje in de avonturen van een reiziger.
[/center]
Voorgaande delen:
Deel 1: Perrondiven
Deel 2: Oud ontmoet jong
Deel 3: Treinen tussen Hengelo en Poznan 1
Deel 4: Gestrand
Deel 5: Treinen tussen Hengelo en Poznan 2

We zijn hard op zoek naar mensen die ook een (of meerdere) column(s) willen schrijven voor De Reizigerscolumn, want we raken door onze voorraad heen! Interesse? Stuur dan een Persoonlijk Bericht naar Mikos of kijk in dit topic.

Storm

Ongeveer 5 jaar geleden reisde ik naar huis. Wetend dat het meisje waar ik verliefd op was dezelfde reis moest maken, maar ik had geen zin om een uur op haar te wachten, zeker niet omdat het in het hele land stormde en het weer alleen maar erger werd. Dus de schoolbel ging, ik pakte snel mijn spullen en liep naar mijn bus, met de hoop dat ik thuis zou komen.

Alles ging goed, mijn trein stond al klaar. Ik rende het perron van Utrecht Lunetten op, maar ik zag op de trein de bestemming Utrecht Centraal staan. Door te vragen aan de reizigers waar de trein naartoe zou gaan, kwam ik te weten dat er zowel reizigers voor Utrecht Centraal als voor de richting Geldermalsen in zaten. Ik dacht bij me zelf: of ik ben snel thuis, of het gaat heel lang duren. Ook het treinpersoneel wist nog van niks.

Na een uur was de situatie nog niks veranderd, behalve dat er meer reizigers waren en natuurlijk ook dat ene meisje. Ondanks dat ik graag naar huis wilde, mocht het tegelijk ook nog heel lang duren. Er werd besloten dat de trein naar Utrecht CS zou gaan (voor mij de verkeerde kant) en na nog een half uur reed de trein weg in die richting.

Na een lange tijd zitten wachten (de situatie was niet heel leuk, maar aangezien er een heel leuk meisje naast me zat had ik geen zin om er wat tegen te doen) werd besloten om ouders in te schakelen om ons op te halen. Mijn ouders hadden geen auto, dus de keus wie er gebeld moest worden was snel gemaakt. Helaas moesten er meer mensen in die auto mee waardoor ik noodgedwongen achterbleef.

Ik besloot toen om de snelste manier te kiezen om naar huis te komen: lopend. Gelukkig kreeg ik onderweg een lift en na een half uur kwam ik aan op mijn bestemming: thuis.

Anoniem
Helaas is het tussen haar en mij nooit wat geworden: ze had een vriendje...
De Reizigerscolumn is de rubriek waarin het verhaal van de reiziger centraal staat. Maak jij ook geregeld iets mee tijdens je reizen met het OV en wil je daar (eventueel anoniem of eenmalig) over schrijven in de Reizigerscolumn? Stuur dan een Persoonlijk Bericht naar Mikos of kijk in dit topic.
Reacties op de Reizigerscolumn zijn welkom in het topic!

Redactie
Medewerker Forum
Bericht Re: De Reizigerscolumn: #6 Storm door Laurent » di 15 nov 2011 13:20

Daar schijnen leuke meisjes vaker last van te hebben, dat ze een vriendje hebben... tong naar buiten
Neem ook eens een kijkje op mijn youtube kanaal: Railion 6513

Laurent
Moderator / Beheerder
Bericht Re: De Reizigerscolumn: #6 Storm door Gilles » do 17 nov 2011 03:26

Denk dat ik die storm ook nog wel weet. Volgens mij heb ik toen een hele avond in Utrecht gestaan om mensen te verwijzen naar de Jaarbeurs, broodjes uit te delen, alle hotels in de omgeving leren kennen en het station lopen leeg vegen. In Woerden mensen terug naar Utrecht laten reizen, samen met een mcn ruim 60 minuten gedaan om met de laatste trein van Woerden naar Utrecht te komen (stapvoets en maar kijken naar de zwiepende bovenleiding - die tussen Woerden en Gouda al op diverse plekken spontaan naar beneden was gekomen)

Gewoon omdat ik toevallig een geel vest bij me had, als "gewone" reiziger ook strandde op het station Woerden en in Woerden en Utrecht wat bekende NS'ers tegen kwam knipoog

Ben toen na zo'n 10 uur vrijwillige dienst opgehaald door een collega van de Kijfhoek (die door het staken van de treindienst toch niets kon doen) om aansluitend een vroege dienst te gaan werken...

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: De Reizigerscolumn: #6 Storm door Spookje » do 17 nov 2011 22:08

Dat was toen een dagboek verhaal met Jaarbeurs die kant op meen ik mij te herinneren knipoog

Spookje
Spoorvrijwilliger / Beheerder Forum
Spoorvrijwilliger / Beheerder Forum
Bericht Re: De Reizigerscolumn: #6 Storm door Gilles » vr 18 nov 2011 16:59

Inderdaad...

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail
Bericht Re: De Reizigerscolumn: #6 Storm door SRich » do 24 nov 2011 14:16

Gilles schreef:
Ben toen na zo'n 10 uur vrijwillige dienst opgehaald door een collega van de Kijfhoek (die door het staken van de treindienst toch niets kon doen) om aansluitend een vroege dienst te gaan werken...
slapen dus roffel
Ik Spoor Niet
Laurent: "En wat verwacht je nu? Dat de NS van te voren gaan communiceren: Let op, donderdag 13 Januari is het spoor gestremd vanwege een ongeluk dat nog moet gebeuren?"

SRich
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: De Reizigerscolumn: #6 Storm door Gilles » do 24 nov 2011 20:56

Heb een paar uur op de bank in het kantoor van mijn manager geslapen inderdaad glimlach Daarna nog een hele drukke dienst gehad aangezien het treinverkeer toch ruim 12 uur had platgelegen en een opgeheven goederentrein na het opheffen niet van het spoor is verdwenen spieren laten zien

Gilles
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail

Plaats een reactie

Keer terug naar Beste Reiziger