Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Verhalen, reportages en meer  • Beste Reiziger

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

De Reizigerscolumn #11: Mijn reis op vrijdag 3 februari

De beste bijdragen van Reizigers

Plaats een reactie

Bericht De Reizigerscolumn #11: Mijn reis op vrijdag 3 februari door Redactie » di 07 feb 2012 13:33

[center] Afbeelding
In De Reizigerscolumn is er plaats voor de avonturen die reizigers meemaken in het Openbaar Vervoer.
De ene belevenis is de andere niet; iedereen maakt iets anders mee! Een kijkje in de avonturen van de reiziger.
[/center]
Voorgaande delen:
Deel 1: Perrondiven
Deel 2: Oud ontmoet jong
Deel 3: Treinen tussen Hengelo en Poznan 1
Deel 4: Gestrand
Deel 5: Treinen tussen Hengelo en Poznan 2
Deel 6: Storm
Deel 7: Informatievoorziening à la NMBS
Deel 8: Wacht!?!?
Deel 9: Zwarte Vrijdag
Deel 10: Vrijdag de derde

We zoeken steeds naar mensen die ook willen vertellen over hun OV-belevenissen in De Reizigerscolumn.
Ben jij geïnteresseerd? Heb je een bijdrage? Wil je ook vertellen over jouw avonturen op Zwarte Vrijdag 3 februari of dat weekend?
Stuur dan je bijdrage als Persoonlijk Bericht naar Mikos of kijk in dit topic.

Mijn reis op vrijdag 3 februari

Vrijdag 3 februari had ik niet veel te doen. De tentamens waren voorbij, dus ik had wel weer eens zin om een weekendje naar mijn ouders in Rotterdam te gaan. Zelf woon ik op kamers in Utrecht.

Ik werd wakker door de welbekende stationsomroep toon; het bleek mijn NS Reisplanner App te zijn: "Vandaag, 3 februari, doet NS aanpassingen in de dienstregeling vanwege het winterweer. Kijk op ns.nl wat dit voor uw reis betekent". Ik plande mijn reis en kwam tot de conclusie dat er veel uitgevallen treinen waren en de treinen die wel reden hadden tientallen minuten vertraging. Maar "de verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen". Ik besloot om maar in Utrecht te blijven om te eten en dan 's avonds wel een 2e poging zou wagen.

Rond 20:30 uur raadpleegde ik nogmaals de reisplanner en zag dat er weinig verandering in de situatie was gekomen. Toch moest ik echt naar Rotterdam, want op zaterdag had ik met vrienden afgesproken om vroeg te gaan schaatsen. Op naar Utrecht Centraal dan maar en kijken hoe de situatie daar is. Wellicht kan ik met een paar keer overstappen toch in Rotterdam komen?

Dit bleek helaas slechts een illusie: het enige dat reed was een Sprinter naar Tiel en nog iets naar Breukelen en Leiden. Toen kreeg ik opeens een geniaal idee: soms als ik tijd genoeg heb vind ik het weleens leuk om de bus naar Rotterdam te pakken, lijn 195 via Schoonhoven om precies te zijn. En inderdaad: om 22:39 uur zou deze bus vanaf het Jaarbeursplein vertrekken. Tot die tijd een beetje in de stationshal gehangen en gratis koffie gedronken en geprobeerd mensen een beetje te helpen met een reisadvies. Rond 22:30 uur liep ik richting het Jaarbeursplein en verwachtte een overvolle lijn 195. Niet was minder waar: op een paar mensen na die er in IJsselstein al uit moesten bleef de bus leeg. Lekker een praatje gemaakt met de chauffeur en rond 00.00 uur werd ik afgezet bij de Capelsebrug en een half uurtje later was ik echt thuis.

Zo ben ik dus toch nog comfortabeler op mijn plaats van bestemming gekomen, ik weet niet of dat ook met de trein was gelukt..

Baarle-Hertog
De Reizigerscolumn is de rubriek waarin het verhaal van de reiziger centraal staat. Maak jij ook geregeld iets mee tijdens je reizen met het OV en wil je daar (eventueel anoniem of eenmalig) over schrijven in de Reizigerscolumn? Stuur dan je bijdrage als Persoonlijk Bericht naar Mikos of kijk in dit topic.

Redactie
Medewerker Forum

Plaats een reactie

Keer terug naar Beste Reiziger