Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Nederlands Nieuws
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Dienstregeling 2018

Met bronvermelding

Plaats een reactie

Bericht Re: Dienstregeling 2018 door Chrisdb » ma 06 feb 2017 08:34

Harm schreef:
LOF schreef:
ETMET wordt ingevoerd tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven. Er gaan zes intercity's per uur rijden, twee meer dan nu. Dit wordt gerealiseerd door de intercity uit Venlo niet langer te combineren met de intercity uit Heerlen. De intercity uit Venlo zal waarschijnlijk doorrijden naar Amsterdam Centraal en evt. Enkhuizen.


NS zal qua intercitymaterieel krap(per) gaan zitten. Alle V-IRM en ICM-M zullen nog beter verdeeld moeten worden over het hele Nederlandse spoornet doordat nog meer treinmaterieel tussen (Alkmaar/Enkhuizen) Amsterdam/Schiphol - Eindhoven - Maastricht/Venlo/Heerlen nodig is.


Ow, ik dacht dat de Intercitydiensten naar Zuid-Limburg teruggebracht zouden worden naar 2 per uur vanwege de grote krimp aldaar?
In een spoorplan van NS staat immers dat de 3500 immers verlegd wordt naar Venlo en Heerlen straks door de regionale vervoerder bediend wordt.

Bovendien: heeft Zuid-Limburg wel wat aan verbindingen met de randstad? Kan er in deze regio niet veel beter ingezet worden op goede Euregionale verbindingen? Dus goede verbindingen met Luik en Aachen? Is daar al eens onderzoek naar gedaan?

Naar wat ik had gelezen:

- 2x per uur: Treinserie 8o0 Amsterdam - Maastricht
- 2x per uur: Treinserie 3500 Schiphol - Venlo
- 2x per uur: Treinserie (????) (Enkhuizen)/Amsterdam - Eindhoven

Heerlen zou als volgt bediend worden:
- 2x per uur: vervoer door regionale vervoerder
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2018 door Jonathan » za 11 feb 2017 10:34

Het is natuurlijk ook de goede verbinding naar Eindhoven die hiermee ontstaat, niet alleen de Randstad. Een Intercity Eindhoven (?) - Heerlen - Aachen zou natuurlijk mooi zijn, maar is met het huidige materieel lastig te regelen.

Jonathan
Berichten: 182
Geregistreerd: di 02 dec 2008 18:35
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: Dienstregeling 2018 door Klaasje » vr 03 maart 2017 10:39

Als de TRAXX-en en het ICR van de hogesnelheidslijn verdwijnen is er materieel zat.

Klaasje
Berichten: 1826
Geregistreerd: za 07 mei 2011 11:09
Woonplaats: Groningen
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2018 door flv-fgsp » ma 08 mei 2017 12:04

Reactie van NS op advies Locov over drgl 2018:
http://www.locov.nl/actueel/publicaties ... -2018.aspx

flv-fgsp
Berichten: 267
Geregistreerd: vr 21 jan 2011 21:16
Woonplaats: Leuven
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2018 door fietser » do 11 mei 2017 22:20

Opvallend dat er kennelijk nog steeds geen zicht is op wanneer ProRail en InfraBel Antwerpen -- Roosendaal gaan voorzien van een beveiligingssyteem waarmee de stoptreinen gewoon beveiligd tussen beide plaatsen kunnen rijden.
Zelfs met ERTMS is dat niet gegarandeerd, zoals blijkt op de HSL tussen Antwerpen en Breda. De trein tussen Antwerpen en Noorderkempen krijgt signalen via balises, terwijl de signalen vanaf de grens bij Hazeldonk alleen via GSM-R verstuurd worden, zodat die trein daar niet verder kan.

fietser
Berichten: 167
Geregistreerd: za 23 jan 2010 12:06
Woonplaats: Dordt
 

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Nederlands Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast