Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Nederlands Nieuws

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Programma Hoogfrequent Spoor en Elke Tien Minuten Een Trein

Met bronvermelding

Plaats een reactie

Bericht Re: Programma Hoogfrequent Spoor en Elke Tien Minuten Een Tr door SuperGhost » di 19 jul 2016 23:35

Er komt inderdaad 2x p/u een sprinter 's-Hertogenbosch-Dordrecht. De sprinter Utrecht Centraal-Breda wordt ingekort tot 's-Hertogenbosch en vastgemaakt aan de sprinter Den Haag Centraal-Utrecht Centraal.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Programma Hoogfrequent Spoor en Elke Tien Minuten Een Tr door eelkevd » wo 20 jul 2016 20:57

R-K schreef:Dit betekent dat op Eindhoven-Sittard en op Zaandam-Alkmaar(-Schagen) in een 10/20-verhouding word gereden. Het is jammer dat de NS zich zo star houdt aan het stoppatroon. Ik zie liever dat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer stopt in Weert en Sittard en de IC Den Helder-Nijmegen niet meer stopt in Castricum en Heilloo om zo een snellere verbinding te bieden met de uithoeken van het land (Maastricht en Den Helder).

Wel positief dat Hoorn en Enkhuizen een rechtstreekse verbinding met Utrecht krijgen. Ik vermoed dat er wel weer in Zaandam gestopt wordt om zo vanaf Zaandam een 10-minutendienst aan te bieden. Ik hoop dat in de daluren op Woerden-Utrecht-Geldermalsen een kwartiersdienst wordt aangeboden en niet 4x/uur in een 10/20-verhouding.

Blijft de ic Nijmegen - Den Helder dan bestaan? Ik dacht dat het corridor denken juist was dat alles uit Gelderland naar Schiphol moest en vanuit Eindhoven bij Sloterdijk rechtsaf moet.

Ik denk dat stations als Weert en al helemaal Sittard niet overgeslagen moeten worden. Het zijn ov knooppunten in de regio. En het stoppatroon is nou juist wat reizigers houvast geeft EN nog belangrijker: de trein een aantrekkelijker alternatief maakt. Alleen al daarom moet de NS doorgaan met deze etmet omdat een frequente reisoptie beter werkt. De trein legt het toch al af tegen de auto dus laat snelheid niet de focus worden maar frequentie.

Als je zo graag stations wilt overslaan kan je eerder naar Sloterdijk en Amstel kijken of die nodig zijn. 3 stops in 1 stad? Maar ze leveren wel veel reizigers.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Programma Hoogfrequent Spoor en Elke Tien Minuten Een Tr door SuperGhost » do 21 jul 2016 16:38

Volgens mij is NS daar nog niet zeker van, ook gezien het belang van de verbinding Amsterdam-Arnhem/Nijmegen. Ik dacht dat NS daarom ook nog speelde met de gedachte om het wellicht om en om te doen (op beide assen elke 20 minuten naar Schiphol en naar A'dam C). Zeker aangezien ze op Utrecht-Bijlmer toch van hetzelfde spoor gebruik moeten maken blijven die assen toch vervlochten en vertragingen op elkaar doorgeven en al helemaal omdat de ICE toch ook vanaf Amsterdam Centraal naar de Arnhemse tak gaat en blijft gaan.

Maar sowieso zou dat dan pas zijn als beide assen ETMET hebben, daar is op Utrecht-Nijmegen voorlopig nog geen sprake van en dan zou het schrappen van Den Helder - Nijmegen (voorlopig) nog een veel te negatieve impact hebben op die as.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Nederlands Nieuws