Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Nederlands Nieuws

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Verbreding perrontunnel Eindhoven

Met bronvermelding

Plaats een reactie

Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door SuperGhost » wo 13 maart 2013 20:51

Ik denk dat Zwolle het meest nodig was, want anders kon de Hanzelijn er niet eens terecht. knipoog

Maar als ik het lees, dan is de verbouwing van Eindhoven echt nodig ja.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door John » do 14 maart 2013 01:24

puur om esthetische redenen liever niet. Kost handen vol geld en levert niks op.

Volgensmij doen ze dat alleen in Leiden. Voor de rest wordt overal wel de transfer- of perroncapaciteit uitgebreid. Daarnaast verdienen de meeste verbouwingen zich ook weer terug door de toegenomen exploitatiemogelijkheden zoals Jorrit ook opmerkt.

John
Moderator / Beheerder
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door dagreiziger » do 14 maart 2013 11:40

R-K schreef:Zullen een tijdje geen stations meer verbouwen?
In vrijwel elke plaats met meer dan 100.000 inwoners wordt het Centraal Station verbouwd en meestal alleen om esthetische redenen. Zolang het functioneel is (nieuw eilandperoon, en dergelijke) ok, maar puur om esthetische redenen liever niet. Kost handen vol geld en levert niks op.

Helemaal mee eens. Arnhem is functioneel niets beter geworden alleen de bredere perrontunnel.

- Geen behoorlijk verwarmde wachtruimten. Die hokjes met die straalkachel er in doen niks omdat alle warmte opstijgt en er langs het plafond via een 10cm brede spleet weer eruit gaat. Bovendie moet je hooguit 20cm van de kachel staan wil je iets van de warmte voelen.
- Perronkap is zo gemaakt dat wind en regen makkelijk eronder komen.
- Geen fietssleuven langs de trappen
- Liften helemaal aan einde van perrons zodat slecht ter been zijnden nog heel ver moete lopen.

Laat ze dat geld maar aan de wissels en seinen uitgeven zoals een deugelijke elektrische wisselverwarming ipv die gasbrandertjes !

dagreiziger
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door eelkevd » do 14 maart 2013 13:02

Eindelijk glimlach

Weet iemand wanneer dan ook 1 perron gesplitst gaat worden (en de sprinterseries geknipt worden)?

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door jcvjcvjcvjcv » vr 15 maart 2013 07:09

Ja, en in Arnhem is er tussen de rand van het perron en die megalomane trap nog maar zo'n klein strookje...

Gasbranders bij wissels? Niks mis mee toch? Als het gaat om verwarmen is het veel logischer om gas te gebruiken dan elektriciteit. Net zoals met de CV-ketel en het gasfornuis. Naja, ik kook dan op inductie, maar dat komt omdat ik hier geen gas heb en dan geen gezeur heb met een vochtprobleem.

jcvjcvjcvjcv
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door Jonathan » za 11 mei 2013 16:42

De werkzaamheden zijn ondertussen gestart tussen de voorkant (centrumzijde) van het station en de overkapping. Drie van de vier goederensporen zijn daar al verwijderd. Volgens het Eindhovens Dagblad van vandaag wordt er in december een tijdelijk perron op die plek in gebruik genomen. Spoor 1 wordt dan juist buiten gebruik genomen.

Jonathan
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door eelkevd » vr 17 mei 2013 12:38

Het oude postperron gaat gebruikt worden voor de treinen richting Boxtel. Er blijven 2 perrons in gebruik voor doorgaande treinen (De IC's), en 1 perron wordt aan de westzijde afgesloten voor de aanpassingen in de tunnel. Vanaf dit perron vertrekken de treinen naar Deurne en Weert. Aldus op de rails

eelkevd
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door Nieuws » vr 29 nov 2013 18:58

Tijdelijke perron station Eindhoven klaar voor reiziger

29 november 2013

EINDHOVEN - De eerste fase van de verbouwing van het Eindhovense station is klaar. Maandag 2 december verplaatsen de werkzaamheden zich naar perron 1 dat daarvoor grotendeels wordt afgesloten.

Alleen vanaf de kop van dit perron vertrekken dan nog treinen richting Tilburg.

Perron 34
Om de weggevallen perroncapaciteit op te vangen wordt er vanaf maandag een tijdelijk perron in gebruik genomen. Perron 34, vernoemd naar goederenspoor 34 dat er langs loopt. De opgang naar dit noodperron is ter hoogte van de voormalige winkel van Etos.

Het eerste deel ruwbouw van de 34 meter brede nieuwe bezoekerspassage is klaar. De verbouwing van het totale station moet eind 2016 afgerond worden. De kosten bedragen 65 tot 70 miljoen euro.

Bron: Eindhovens Dagblad

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door Nieuws » vr 27 feb 2015 22:26

Verbouwing station Eindhoven in de volgende fase

27 februari 2015

EINDHOVEN - De verbouwing van station Eindhoven gaat de volgende fase in. Zaterdag 28 februari en zondag 1 maart worden de werkzaamheden voor de nieuwe reizigerspassage verplaatst van spoor vier en vijf naar spoor zes.

Spoor vier en vijf zijn vanaf zondag weer in gebruik. Uitvoerder Heijmans gaat vervolgens graven onder spoor zes dat daarvoor enkele maanden uit dienst wordt genomen. Dertien meter brede passage moet de reizigers meer ruimte geven

Fase vijf omvat het laatste deel van de graafwerkzaamheden voor de nieuwe tunnel. De dertien meter brede passage moet de reizigers meer ruimte geven. De verbouwing van het station moet in de zomer van 2016 worden afgerond. Reizigers moeten rekening houden met wijzingen in de vertreksporen

Reizigers moeten de komende maanden rekening houden met wijzingen in de vertreksporen. Zo vertrekt de intercity naar Den Haag voorlopig vanaf spoor vier. De stoptrein naar en vanuit Geldrop rijdt op zaterdag 28 februari helemaal niet.

Bron: Eindhovens Dagblad (ED)

Nieuws
Medewerker Forum
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door en-es » ma 12 sep 2016 16:50

Ik was gisteravond in Eindhoven en de brede tunnel is in gebruik. Maar het is hier en daar nog een rommeltje en er moet nog heel wat verbouwd worden voordat echt alles klaar is.

en-es
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door eelkevd » di 13 sep 2016 08:10

Is dat niet normaal? Dat was het in Best destijds ook, en eerlijk gezegd vond ik Utrecht laatst met al die schuine vloeren ook niet prettig. :p

Tis de manier dat ProRail verbouwingen doet helaas.

eelkevd
Bericht Re: Verbreding perrontunnel Eindhoven door ibodejoode » di 13 sep 2016 10:35

Ik ben benieuwd hoe het anders aangepakt moet worden. Zelf veel in de verbouwerij gezeten terwijl de tent open moest blijven. Knappe jongen die het zonder overlast en rommel klaarspeelt. Ik ken wat projecten over de grens....wil je niet weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

ibodejoode
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer

Plaats een reactie

Vorige

Keer terug naar Nederlands Nieuws