Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Nederlands Nieuws

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Enschede

Met bronvermelding

Plaats een reactie

Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door groningen » do 03 maart 2016 20:50

Als Kampen nu ook elektrisch werd, dan hoefde er vanuit Zwolle niet meer gedieseld worden. Ben benieuwd of de IC ook bij een omleiding over Raalte gaan. Dan moeten ze wel de tegentrein passeren op een plek waar de tegentrein zijn soortgenoot tegenkomt.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door fietser » do 03 maart 2016 21:18

Voor de elektrificatie van Zwolle - Kampen loopt ook een project. Volgens de planning zouden er in de tweede helft van 2-17 testritten mogelijk moeten zijn.

fietser
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » do 03 maart 2016 21:36

groningen schreef:Als Kampen nu ook elektrisch werd, dan hoefde er vanuit Zwolle niet meer gedieseld worden. Ben benieuwd of de IC ook bij een omleiding over Raalte gaan. Dan moeten ze wel de tegentrein passeren op een plek waar de tegentrein zijn soortgenoot tegenkomt.

Zwolle - Kampen wordt dus inderdaad ook elektrisch. En over welke IC heb je het?

Syntus gaat naar het verhaal gaat zelf sneltreinen rijden, dus reken er sowieso maar niet op dat de NS dan over dit spoor gaat rijden.
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door AlexNL » do 03 maart 2016 22:07

Dan is er nog een ander dingetje: treinbeveiliging. Tussen Raalte en Zwolle ligt ATB-NG, en naar mijn weten blijft dat zo.

AlexNL
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » do 03 maart 2016 22:56

Zelfs tussen Wierden en Zwolle, maar hoe is dat een probleem? Is niet elke trein in staat NG te rijden?

Edit:
Opgezocht en het moet dus speciaal ingebouwd worden. Dat wist ik niet. Dan neem ik inderdaad ook aan dat de buffels en de flirts van Syntus de enige treinen zullen zijn die er rijden.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door AlexNL » vr 04 maart 2016 02:19

wauwthur schreef:Zelfs tussen Wierden en Zwolle, maar hoe is dat een probleem?
Je hebt gelijk... ik had Raalte en Wierden even door elkaar gehaald :)
Is niet elke trein in staat NG te rijden?

Edit:
Opgezocht en het moet dus speciaal ingebouwd worden. Dat wist ik niet. Dan neem ik inderdaad ook aan dat de buffels en de flirts van Syntus de enige treinen zullen zijn die er rijden.

Nope.

Een NG-trein kan ook overweg met EG, maar het omgekeerde is niet per definitie waar.

AlexNL
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door Harm » ma 21 maart 2016 22:51

Bovenleidingsportalen zijn al in Zwolle te zien. Wel zonder bovenleiding draad. Een aantal foto's:

http://martijnvanvulpen.nl/nieuws/805-e ... maart-2016

Harm
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » di 22 maart 2016 00:48

Die nieuwe perrons in Raalte en Heino vind ik wel een nieuwtje

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door eelkevd » di 22 maart 2016 13:12

Draadloze bovenleiding, de toekomst! :p

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » wo 23 maart 2016 02:35

Maar waarom eigenlijk in Heino een nieuw perron? De sneltrein passeert daar geen stoptrein toch? Het perron zal dus (vrijwel) leeg zijn als de sneltrein langs komt.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door Klaasje » wo 23 maart 2016 16:21

Omdat de elilandperrons op papier te small zijn om met 140 km/h te passeren.

Klaasje
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » wo 23 maart 2016 17:13

Maximum snelheid is daar maar 60. Maar het heeft geloof ik wel maken met het aantal sneltreinen dat wel langs zo'n smal perron mag. Syntus gaat er meer rijden dan alleen een aantal in de spits. Dus moet het perron breder, of op deze manier, verder van wachtende reizigers.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door Klaasje » wo 23 maart 2016 17:50

Het hele snelheidsregime op de lijn gaat over de kop waardoor je er rustig vanuit kan gaan dat de passagesnelheid van Heino en Raalte gelijk is aan de baanvaksnelheid.

Klaasje
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 7 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » wo 23 maart 2016 18:09

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet het geval gaat zijn. Het zou 60 blijven. Zal het vanavond opzoeken

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » wo 23 maart 2016 22:53

Mjah, met de aanleg van die nieuwe perrons ontstaat er een nieuwe situatie waardoor bestaande informatie niet meer gevolgd kan worden.

Rapportjes die ik heb, hebben het over het verhogen van de snelheid wanneer de bestaande perrons breder gemaakt zouden worden. Dat gebeurt nu niet. Maar het komt wel op het zelfde neer natuurlijk. Zou dan inderdaad zomaar kunnen dat de doorgaande sporen in Heino en Raalte 140 worden. Ik heb de vraag in elk geval maar even bij ProRail neergelegd.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door jcvjcvjcvjcv » wo 23 maart 2016 23:41

Komen er dan ook extra sporen door?

jcvjcvjcvjcv
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door wauwthur » do 24 maart 2016 00:50

Nee. Vanaf Zwolle gezien op beide stations aan de rechter zijde een perron extra. Ik neem aan dat het linker perron dan een hekwerkje krijgt aan de kant van het doorgaande spoor.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Bericht Re: Syntus wint aanbesteding Zwolle - Kampen, Zwolle - Ensch door groningen » do 24 maart 2016 14:16

Ik lees dat alle masten er haast nu wel staan op Zwolle - Wierden en dat de draad gespannen kan worden.
5 - 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500

groningen
Ontvangen Bedankjes: 10 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nederlands Nieuws