Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003


Forumoverzicht  • Treinen  • Nederlands Nieuws
   
Registreren
 
 
 

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Dienstregeling 2016

Met bronvermelding

Plaats een reactie

Bericht Dienstregeling 2016 door Nieuws » vr 23 jan 2015 01:54

Nog geen grote wijzigingen in NS-dienstregeling 2016

20 januari 2015

Rover vindt dat NS er verstandig aan doet om een aantal grote veranderingen gelijktijdig door te voeren in de jaardienstregeling 2017, en niet gedeeltelijk al een jaar eerder. Staatssecretaris Mansveld heeft de Tweede Kamer hier vandaag over geïnformeerd. Wel gaat de IC Direct tussen Amsterdam en Rotterdam al in 2016 ieder kwartier rijden, in plaats van in 2017.

Al langere tijd was duidelijk dat 2017 een belangrijk ‘herontwerpjaar’ voor de dienstregeling zou worden, omdat dan op verschillende plaatsen in het land grote verbeterprojecten van de infrastructuur zijn afgerond. Daarnaast kwam NS na het stoppen met de Fyra met een alternatief plan, waarin de intercity tussen Den Haag en Noord-Brabant vanaf 2016 over de hogesnelheidslijn zou gaan rijden. Omdat deze intercity dan eindigt in Eindhoven, moet dit samengaan met het doortrekken van een andere intercity naar Venlo. Ook voor de verbinding tussen Dordrecht en Noord-Brabant is dan een alternatief nodig.

Rover en de collega-consumentenorganisaties in het overlegorgaan Locov hebben de afgelopen tijd met NS gesproken over de plannen voor 2016 en 2017. Voor de verbinding met Venlo lag een oplossing op tafel die wij wel zagen zitten: een snellere intercity naar Eindhoven, gekoppeld aan een intercity richting Utrecht, met betere aansluitingen in Venlo, en een van Deurne naar Venlo doorgetrokken Sprinter. Met deze verschuivingen in de dienstregelingpuzzel zou het ook reeds in 2016 mogelijk kunnen zijn om de intercity op de IJssel-Brabant-route met een kwartier te versnellen. Rover heeft hier namens de gebruikers van deze verbinding al jarenlang om gevraagd. De kleine stations tussen Arnhem en Nijmegen worden dan met een extra Sprinter bediend in plaats van met de intercity. Daarmee komt tevens een einde aan het overslaan van deze kleine stations als de intercity teveel vertraging heeft.

Tegenover deze belangrijke verbeteringen zou wel een tijdelijke verslechtering staan van aansluitingen in Roosendaal, in afwachting van de verdere veranderingen in de jaardienstregeling 2017. Daarnaast werd in het overleg met NS duidelijk dat de verbeterslag in 2016 afhankelijk was van het vinden van goede oplossingen voor complicaties die in de detailuitwerking naar voren kwamen. Dat blijkt lastiger dan gehoopt. Mede gezien deze onzekerheden vindt ook Rover het beter om alle veranderingen in het zuiden van het land in één keer door te voeren in de jaardienstregeling 2017. De totale puzzel past dan beter en de kans is kleiner dat reizigers last hebben van knelpunten waarvoor nog geen goede oplossing is.

In de jaardienstregeling 2017 moet tevens de IC Brussel via Breda gaan rijden, ten zuiden van Rotterdam via de hogesnelheidslijn. Rover blijft erop hameren dat de reistijd tussen Amsterdam en Brussel flink wordt verbeterd. Die is nu een halfuur langer dan vóór deze treindienst werd opgeheven, eind 2012.

Bron: Rover

Nieuws
Medewerker Forum
Berichten: 15377
Geregistreerd: wo 19 maart 2008 14:12
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door John » vr 23 jan 2015 02:55

In de briefvan NS aan Mansveld staat dat:

  • De frequentie van Thalys in december 2015 verder omhoog gaat.
  • Uiterlijk vanaf voorjaar 2016 4x/u Rotterdam - Amsterdam over de HSL gereden kan worden.
  • Wijzigingen zoals Intercity Eindhoven - Den Haag via HSL en versnellen IJsselijn en daarmee samenhangende aanpassingen voor 2017 in de planning staan.

Wat kunnen we verder nog verwachten? In iedergeval aanpassingen aan de bediening op Haarlem - Uitgeest - Alkmaar. Daarnaast heeft NS aangekondigd om te kijken naar een doorgaande sprinter Amsterdam - Breukelen - Utrecht in de daluren.

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door Harm » vr 23 jan 2015 18:08

Vanaf december 2016 gaat de IC Den Haag - Eindhoven pas via de HSL rijden. En dan te bedenken dat de 19 gekochte Traxx al geleverd zijn. Voeg daar alle geleasde Traxx van Alpha Trains en Macquire Rail bij. In ieder geval heeft NS voorlopig geen gebrek aan Traxx locomotieven.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door renevisscher » vr 23 jan 2015 20:44

December 2016 gaat de dienstregeling van 2017 al in, dit topic gaat echter over het jaar 2016.

renevisscher
Berichten: 662
Geregistreerd: ma 10 maart 2008 10:25
Woonplaats: Enkhuizen
Bericht NS-Vervoerplan 2015 door John » za 24 jan 2015 03:19

NS geeft in het vervoerplan 2015 (PDF) al vast een kijkje in de toekomstplannen. Concreet in dienstregeling 2016 wat hier nog niet is genoemd:

  • Naar verwachting vanaf mei 2016 zal de intercity Amsterdam - Lelystad niet verder rijden dan Almere.
  • Als de keervoorzieing bij Assen gereed is 2x/u toegevoegde spitssprinter Groningen - Assen. Verwachting vanaf augustus 2016.

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door John » za 28 maart 2015 19:21

Inmiddels heeft de NS al advies aangevraagd bij het Locov voor dienstregeling 2016: Klik!

Het meeste is wel bekend, maar hier een overzichtje van de belangrijkste punten:
  • 4x per uur IC direct Amsterdam - Schiphol - Rotterdam over de HSL, afhankelijk van beschikbaarheid materieel maar uiterlijk voorjaar 2016.
  • Extra sprinter Groningen - Assen in samenwerking met de regio. Waarschijnlijk vanaf augustus 2016 afhankelijk van aanleg keervoorziening Assen.
  • Utrecht Lunetten wordt weer aangedaan door alle sprinters in beide richtingen, dus 4x/u. Dit is mogelijk door aanpassing goederentreinen.
  • Sprinter Amsterdam - Haarlem - Uitgeest gaat voortaan de hele dag doorrijden naar Alkmaar en Hoorn, zoals nu 's avonds ook al het geval is. In de ochtendspits blijven er treinen Alkmaar > Haarlem die alleen stoppen in Beverwijk. In de avondspits ook in omgekeerde richting.
  • Vanaf mei 2016 rijdt de IC Vlissingen - Lelystad niet verder dan Almere door werkzaamheden aan een keervoorzieing. Reizigers uit Lelystad kunnen met de Ic's van/naar Zwolle reizen en stappen in Almere over.
  • De Frequentie op Leidsche Rijn blijft 2x/u door beperkingen in de infrastructuur.
  • Nachttreinen naar Brabant voortaan tot 2u i.p.v. 4u.
  • Vaartsche Rijn gaat in dienstregeling 2016 nog niet open, dit staat voor dienstregeling 2017 op de planning.
  • De sprinter Apeldoorn - Almelo rijdt nu door naar Enschede door een contract met de regio. Dat is nog niet verlengd en NS is hierover momenteel in gesprek.

Internationaal
  • Thalys gaat van maandag - vrijdag 14x per dag rijden. Concreet betekent dit dat er maandag - donderdag 1 trein bij komt.
  • Reizigers tussen Nederland en de Rhein-Ruhr kunnen voortaan ook gebruik maken van de CNL. Hiervoor krijgt de trein drie extra zitrijtuigen en vervalt de stop in Emmericht door de inzet van een andere loc. ICE-aanbod wordt hierop afgestemd.

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door Harm » za 28 maart 2015 19:27

john schreef:
•Vanaf mei 2016 rijdt de IC Vlissingen - Lelystad niet verder dan Almere door werkzaamheden aan een keervoorzieing. Reizigers uit Lelystad kunnen met de Ic's van/naar Zwolle reizen en stappen in Almere over


Zal er compensatie komen voor het wegvallen van 2 IC per uur tussen Lelystad Centrum - Almere Centrum?

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door John » za 28 maart 2015 19:41

Daar staat niks over vermeld. Wel is het toekomstbeeld om straks 4x/u Lelystad - Schiphol te rijden als de spooruitbreiding op de Amsterdamse Zuidtak af is.

Sprinter Amsterdam - Haarlem - Uitgeest gaat voortaan de hele dag doorrijden naar Alkmaar en Hoorn, zoals nu ook al het geval is. In de ochtendspits blijven er treinen Alkmaar > Haarlem die alleen stoppen in Beverwijk. In de avondspits ook in omgekeerde richting.

Denk dat dit gegeven de omstandigheden het meest acceptabele aanbod is. Die spits-IC is weer een onvervalste pleistertrein. Of het een blijvertje is zal denk ik afhankelijk zijn van de aansluiting in Haarlem richting Leiden.

Reizigers tussen Nederland en de Rhein-Ruhr kunnen voortaan ook gebruik maken van de CNL. Hiervoor krijgt de trein drie extra zitrijtuigen en vervalt de stop in Emmericht door de inzet van een andere loc. ICE-aanbod wordt hierop afgestemd.

Creatief. Waarschijnlijk noodzakelijk omdat CNL naar Nederland ook onder druk staat. Vraag me wel af hoe betrouwbaar die eerste reismogelijkheid straks in de praktijk is, CNL komt volgensmij best vaak met zeer grote vertragingen in Nederland aan.

De sprinter Apeldoorn - Almelo rijdt nu door naar Enschede door een contract met de regio. Dat is nog niet verlengd en NS is hierover momenteel in gesprek.

Interessant in combinatie met de aanbesteding Zwolle - Enschede. Voorziet een kwartierdienst per sprinter Wierden - Enschede eigenlijk in een grote behoefte?

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door SuperGhost » za 28 maart 2015 22:46

John schreef:
De sprinter Apeldoorn - Almelo rijdt nu door naar Enschede door een contract met de regio. Dat is nog niet verlengd en NS is hierover momenteel in gesprek.

Interessant in combinatie met de aanbesteding Zwolle - Enschede. Voorziet een kwartierdienst per sprinter Wierden - Enschede eigenlijk in een grote behoefte?
Zou zeker interessant zijn, want als die niet voortgezet wordt, wordt die concessie natuurlijk wel interessanter voor vervoerders, aangezien er dan immers veel minder concurrentie is van de NS.

Wellicht zou het ook slim zijn als de regio niet opnieuw NS betaald voor een verlenging, maar de eigen regionale vervoerder een kwartiersdienst laat rijden (of door Zwolle-Enschede elk kwartier te laten rijden op Wierden-Enschede, of door Mariënberg-Almelo door te trekken naar Enschede). Dat moet haast toch wel goedkoper kunnen zijn dan NS lijkt me.
regelmatige gebruiker van de stations Nijmegen Heyendaal, Nijmegen, Arnhem, Zutphen, Lichtenvoorde-Groenlo en Zevenaar

SuperGhost
Berichten: 14731
Geregistreerd: vr 01 aug 2008 15:36
Woonplaats: Nijmegen/Eibergen
Heeft Bedankt: 2 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door John » zo 29 maart 2015 01:27

Ik vraag me af hoeveel vrijheid de provincie Overijssel heeft voor extra treinen buiten het Hoofdrailnet op deze verbinding. In ieder heeft de provincie de offertes voor Zwolle - Enschede liggen als vergelijkingsmaterieel voor een redelijke vergoeding op traject waardoor ze vast niet snel bereid zijn de hoofdprijs aan NS te betalen.

Verder over Almere, in het document staat dat er een cross-platform overstap is voor reizigers uit Lelystad naar Amsterdam. Dat lijkt mij maar in één richting te kunnen, of gaan ze iets creatiefs doen? Het lijkt mij aannemelijk dat door de werkzaamheden de middensporen tijdelijk niet doorgaand gebruikt kunnen worden, wellicht een loopbrug?

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door wauwthur » zo 29 maart 2015 04:16

John schreef:Voorziet een kwartierdienst per sprinter Wierden - Enschede eigenlijk in een grote behoefte?


Overdag wel, dan rijdt hij ook, 's avonds niet.
Alle berichten op persoonlijke titel.

wauwthur
Medewerker Syntus
Medewerker Syntus
Berichten: 698
Geregistreerd: ma 30 aug 2010 20:25
Woonplaats: Enschede
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 8 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door Chrisdb » zo 29 maart 2015 09:30

John schreef:Internationaal
  • Reizigers tussen Nederland en de Rhein-Ruhr kunnen voortaan ook gebruik maken van de CNL. Hiervoor krijgt de trein drie extra zitrijtuigen en vervalt de stop in Emmerich door de inzet van een andere loc. ICE-aanbod wordt hierop afgestemd.


Blijft NS de tractiepartner eigenlijk vanaf deze dienstregeling en met welk type loc gaat NS dan rijden? We hebben hier nu aardig wat Traxxjes rondwandelen of gaat NS weer op een BR189 over?
Daarnaast reist de vraag op: Welke standplaats gaat dan straks CNL verzorgen? Tot op heden waren dat (sinds 2010) de standplaatsen Arnhem/Nijmegen die een HC en machinist inplanden. Gaat dat nu naar NS International volledig en gaat bijvoorbeeld de eenheid die ook ICE Int./IC Berlijn draait? Voor de overdracht van de tractie aan Railion in 2007 reed de Beneluxploeg altijd de CNL.
Chris heeft zomerreces...

Avatar gebruiker
Chrisdb
Berichten: 1042
Geregistreerd: wo 01 aug 2012 10:09
Woonplaats: Ergens
Heeft Bedankt: 14 keer
Ontvangen Bedankjes: 13 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door eelkevd » ma 30 maart 2015 09:24

Wat is het probleem in de dienstregeling dat Leidsche Rijn niet 4x bediend kan worden? En heeft Utrecht straks teveel stations als ook Majellapark een station krijgt. Ook jammer dat de Vaartse Rijn al zo goed als klaar is maar niet in de dienstregeling past.

eelkevd
Berichten: 2445
Geregistreerd: za 26 aug 2006 11:43
Woonplaats: Best
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door Stootblok » ma 30 maart 2015 10:30

  1. 4x per uur IC direct Amsterdam - Schiphol - Rotterdam over de HSL, afhankelijk van beschikbaarheid materieel maar uiterlijk voorjaar 2016.
    Is daarmee Schiphol - Amsterdam Centraal al vol of nog niet?
  2. Extra sprinter Groningen - Assen in samenwerking met de regio. Waarschijnlijk vanaf augustus 2016 afhankelijk van aanleg keervoorziening Assen.
    Voorwaardelijke verbetering. Eerst spits of direct werkdagen overdag?
  3. Utrecht Lunetten wordt weer aangedaan door alle sprinters in beide richtingen, dus 4x/u. Dit is mogelijk door aanpassing goederentreinen.
    Argumentatie ... Dit was toch een geval van 'met 2 wissels meer' geen aanpassing nodig geweest?
  4. Sprinter Amsterdam - Haarlem - Uitgeest gaat voortaan de hele dag doorrijden naar Alkmaar en Hoorn, zoals nu 's avonds ook al het geval is. In de ochtendspits blijven er treinen Alkmaar > Haarlem die alleen stoppen in Beverwijk. In de avondspits ook in omgekeerde richting.
    Met in de bijlage nog een opmerking over de aansluitingen en bezetting. Tja, klaag niet over een bezetting van minder dan 10 procent, als je alleen grote/lange treinstellen hebt. Voor de route Hoorn - Alkmaar - Haarlem volstaan buiten de spits korte enkeldekstreinstellen.
    De opmerking over de aansluitingen wijst op langere stationnementen in Haarlem en Alkmaar. Opvallend is de versnelde intercity. Vermoedelijk een geval van 'geen tijd om in Heiloo/Castricum' te stoppen.

  5. Vanaf mei 2016 rijdt de IC Vlissingen - Lelystad niet verder dan Almere door werkzaamheden aan een keervoorzieing. Reizigers uit Lelystad kunnen met de Ic's van/naar Zwolle reizen en stappen in Almere over.
    Waarom tijdelijk en niet standaard ingevoerd? Tussen Almere en Lelystad is er eigenlijk wel altijd ruimte in de IC's. Het scheelt materieel/kilometers/personeel waarmee de intercity Zwolle-Schiphol uitgebreid zou kunnen worden ('s avonds laat en op zondagmorgen een paar ritten erbij)
  6. De Frequentie op Leidsche Rijn blijft 2x/u door beperkingen in de infrastructuur.
    Of beter gezegd: een goederenpad, wat niet al te intensief wordt gebruikt.
  7. Nachttreinen naar Brabant voortaan tot 2u i.p.v. 4u.
    En met de vele werkzaamheden in het weekend verdient Brabant op de late vrijdag- en zaterdagavond eerder een nachtbusnet op meer routes.
  8. Vaartsche Rijn gaat in dienstregeling 2016 nog niet open, dit staat voor dienstregeling 2017 op de planning.
    Oh ja, de procedure moest helemaal opnieuw worden doorlopen
  9. De sprinter Apeldoorn - Almelo rijdt nu door naar Enschede door een contract met de regio. Dat is nog niet verlengd en NS is hierover momenteel in gesprek.
    Is alleen in de spits en bij voetbal werkelijk nodig. Zou de provincie niet meer aan moeten meebetalen.


Internationaal
  1. Thalys gaat van maandag - vrijdag 14x per dag rijden. Concreet betekent dit dat er maandag - donderdag 1 trein bij komt.
    Nog een gevolg van de trage Benelux?
  2. Reizigers tussen Nederland en de Rhein-Ruhr kunnen voortaan ook gebruik maken van de CNL. Hiervoor krijgt de trein drie extra zitrijtuigen en vervalt de stop in Emmericht door de inzet van een andere loc. ICE-aanbod wordt hierop afgestemd.
    Oftewel: de dure CNL-treinen worden in de toekomst gereden door hetzelfde personeel, wat ook op de ICE's zit. Goed voorbeeld hoe een kostenbesparing achter de schermen als verbetering wordt verkocht.
    Waarbij het merkwaardig is en blijft, dat de CNL/ICE's niet stoppen in Emmerich. Vanwege de werkzaamheden Emmerich-Oberhausen is dat handig in het weekend en bovendien een voorschot op de dienst Arnhem-Emmerich, die NS Abellio moet gaan verzorgen.
*

Stootblok
Moderator / Beheerder
Berichten: 858
Geregistreerd: zo 11 maart 2007 00:30
Woonplaats: Delnice
Heeft Bedankt: 17 keer
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door Harm » ma 30 maart 2015 16:58

Stootblok schreef:
Is daarmee Schiphol - Amsterdam Centraal al vol of nog niet?


4 p/u IC Direct, 4 IC p/u (IC Almere - Vlissingen & IC Amsterdam - Den Haag) en 14 keer per dag Thalys. Totaal 9 keer per uur. Niet vol maar behoorlijk vol. Maar ze kunnen desnoods een IC omleiden via Haarlem.

Harm
Berichten: 3391
Geregistreerd: ma 23 jan 2012 22:28
Woonplaats: zwolle
Heeft Bedankt: 25 keer
Ontvangen Bedankjes: 12 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door John » ma 30 maart 2015 18:07

Klopt niet helemaal, want Den Haag - Amsterdam rijdt niet via Schiphol en je vergeet de sprinters. Er rijden straks ongeveer 12 treinen per uur:
1x Thalys
1x Benelux
4x IC direct
2x IC Lelystad - Vlissingen
2x SPR. Hoorn - Hoofddorp
2x SPR Amersfoort - Hoofddorp.

Waarom tijdelijk en niet standaard ingevoerd? Tussen Almere en Lelystad is er eigenlijk wel altijd ruimte in de IC's. Het scheelt materieel/kilometers/personeel waarmee de intercity Zwolle-Schiphol uitgebreid zou kunnen worden ('s avonds laat en op zondagmorgen een paar ritten erbij)
Dat is dus exact de reden om een keervoorziening aan te leggen ;)


Verder, waar zijn de aangekondigde sprinters Utrecht - Amsterdam ineens gebleven?

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door MichaBen » ma 30 maart 2015 18:56

Stootblok schreef:
  1. De Frequentie op Leidsche Rijn blijft 2x/u door beperkingen in de infrastructuur.
    Of beter gezegd: een goederenpad, wat niet al te intensief wordt gebruikt.

Dat heeft helemaal niets met een goederenpad te maken, er ligt omstreeks die tijd niet eens een goederenpad daar. Dit komt door de intercity Rotterdam - Utrecht die drie minuten achter deze sprinter zit, een extra stop betekent dat de intercity voor een rood sein zal lopen. En de sprinter eerder uit Gouda Goverwelle laten vertrekken kan ook niet omdat deze daar juist twee minuten achter de intercity Den Haag - Utrecht aan gaat. En dat is ook de reden dat deze sprinter in het weekend en 's avonds wel kan stoppen, dan rijdt de intercity Rotterdam - Utrecht namelijk niet.

Overigens zou het wel degelijk mogelijk zijn om Leidsche Rijn 4x per uur te bedienen indien de intercity Rotterdam - Utrecht en de intercity Den Haag - Amersfoort Schothorst / Enschede in Gouda gekoppeld zouden worden. Alleen is spoor 3 in Gouda niet echt geschikt om in de spits twee VIRM-VI treinstellen te gaan combineren. In het weekend doet men dit nu al wel, om exact deze reden (alleen rijdt dan de trein Utrecht - Woerden niet waardoor je alsnog een halfuurdienst hebt).

MichaBen
Berichten: 1215
Geregistreerd: vr 05 jan 2007 18:43
Woonplaats: Nergens
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Dienstregeling 2016 door John » do 02 apr 2015 18:13

Inmiddels heeft het Locov ook al advies uitgebracht klik!

  • IC Direct: Frequentieverhoging positief, hoe eerder hoe beter.
  • Groningen - Assen: Positief
  • Lunetten: Positief
  • Haarlem - Alkmaar: Niet alle bezwaren van vorig jaar weggenomen. Verder wat kleine aandachtspunten zoals eerdere ochtendspitstrein. Wel blijkt dat de sprinter Amsterdam - Haarlem - Alkmaar - Hoorn straks 9 minuten stilstaat in Alkmaar
  • Haarlem - Zandvoort: Locov hoopt dat de lange stationementen in Haarlem op bepaalde tijden i.v.m. goederentreinen straks verleden tijd zijn comform capaciteitsaanvraag NS
  • Aanpassing Almere: Advies om Lelystad - Amsterdam snel te herstellen wanneer mogelijk. Suggestie van het Locov: Zonetrein Zwolle - Kampen Zuid - Dronten - Lelystad - Almere - Amsterdam omdat reizigers vanaf Kampen Zuid en Dronten naar Amsterdam nu veel tussenstops hebben.
  • Vaartsche Rijn: Spijtig gevolg van vernietiging tracébesluit
  • Leidsche Rijn: Spijtig gevolg van uitstel knelpunt A'dam-Rijnkanaalbrug in 2009
  • Nijmegen - Wijchen: Locov denkt dat er meer vraag is naar deze pendel in de avondspits dan alleen 14.37-17.37 en vraagt dit te onderzoeken.

Internationaal:
  • Thalys: Positief, wel wat kanttekeningen zoals het verschillende aanbod per dag, met name zaterdag is de bediening wat mager.
  • ICE/CNL: Positief, maar ziet graag een volledige uurdienst tussen Amsterdam en de Rhein-Ruhr, suggestie voor de korte termijn door inzet van loc+rijtuigen.
  • Heerlen - Aachen: Treindienst wordt opgeknipt in Herzogenrath door capaciteitsproblemen. Locov vindt dit een slechte zaak en vindt niet dat NS en DB hierin moeten berusten.

John
Moderator / Beheerder
Berichten: 7612
Geregistreerd: vr 27 maart 2009 23:57
Woonplaats: Amsterdam
Heeft Bedankt: 24 keer
Ontvangen Bedankjes: 14 keer
 

Plaats een reactie

Volgende

Keer terug naar Nederlands Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 1 gast


cron