Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Treinen  • Nederlands Nieuws

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Auto gegrepen door trein in Twello

Met bronvermelding

Plaats een reactie

Bericht Auto gegrepen door trein in Twello door FRAM-9390 » wo 31 aug 2016 20:47

Een aanrijding in Twello met de internationale DB-trein Amsterdam-Berlijn:

Auto gegrepen door een trein in Twello

FRAM-9390
Heeft Bedankt: 3 keer
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door LOF » wo 31 aug 2016 20:49

Wat heeft die machinist zitten doen?!?! Je merkt neem ik aan wel wanneer je een auto aanrijdt mag ik hopen. Als je hem al niet van tevoren op het spoor hebt gezien (al is dat in Twello lastig door de bochten). Maar gewoon stoppen lijkt me.

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door MichaBen » wo 31 aug 2016 20:58

Lijkt er in eerste instantie op dat de auto tegen de zijkant is gereden, als machinist hoor en zie je daar niets van.

MichaBen
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door FRAM-9390 » wo 31 aug 2016 21:31

Ook hier ontstond het probleem met een trein in de blakende zon, met uitgevallen airco en snel oplopende temperatuur en oplopende stank, zonder ventilatie. Jammer van het ontbreken van opendraaibare raampjes, op enkele met vierkantsleutel te openen exemplaren na.

RTV Oost meldde:
Treinreizigers na botsing in Twello uit stilstaande trein bij Deventer gehaald

En De Stentor:
Trein betrokken bij ongeluk in Twello staat stil op spoorbrug Deventer

FRAM-9390
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door FRAM-9390 » wo 31 aug 2016 21:38

En de Politie wil graag in contact komen met de "redder" die aan de noodrem trok:

Wie is de redder die aan de noodrem trok?

FRAM-9390
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door FRAM-9390 » wo 31 aug 2016 21:45

En "vers" nieuws, dat ik daarom ook maar even kopieer:

Update: Straks weer treinen tussen Deventer en Apeldoorn
Geplaatst op: 31 augustus 2016 Laatste update: 31 augustus, 21:01

TWELLO/DEVENTER - Het opruimen van de brokstukken van de auto langs het spoor bij Twello duurt langer dan voorzien. Ook de internationale trein, waar de auto in Twello tegen aan reed staat nog stil op de Deventer spoorbrug. Rond 22.30 hoopt de NS het baanvak weer vrij te kunnen geven. Tot die tijd rijden er bussen tussen Deventer en Apeldoorn in plaats van treinen.

De internationale trein staat nog op de spoorbrug, in afwachting van een andere locomotief. Deze zal de de treinstellen wegslepen naar een werkplaats, waar de trein op schade onderzocht en daarna hersteld wordt.

Ook het opruimen van de brokstukken langs het spoor bij Twello duurt langer dan voorzien. Al met al duurt de overlast voor de treinreiziger langer dan in eerste instantie werd ingeschat; het tijdstip van 18 uur bleek onhaalbaar.

Oorzaak
Vanmiddag botste een auto bij Twello op een trein. De bestuurder overleefde de aanrijding en is naar het Isala ziekenhuis in Zwolle gebracht. Het is onbekend hoe het nu met hem is. De politie doet daar geen uitspraken over.

FRAM-9390
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door LOF » wo 31 aug 2016 21:48

MichaBen schreef:Lijkt er in eerste instantie op dat de auto tegen de zijkant is gereden, als machinist hoor en zie je daar niets van.

Ik weet niet wat de protocollen voor het opletten van machinisten zijn, maar je ziet zo'n auto toch door de spoorbomen heenglippen?

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello; redder trok aan nood door FRAM-9390 » wo 31 aug 2016 21:52

LOF schreef:
MichaBen schreef:Lijkt er in eerste instantie op dat de auto tegen de zijkant is gereden, als machinist hoor en zie je daar niets van.

Ik weet niet wat de protocollen voor het opletten van machinisten zijn, maar je ziet zo'n auto toch door de spoorbomen heenglippen?

Dat hoeft niet, want er zitten geen achteruitkijkspiegels op de koprijtuigen.
Dus als een auto na het passeren van het koprijtuig een paar bakken verder tussen de bomen doorrijdt, dan kan het best zijn dat de machinist niet ziet, niets hoort en zelfs niets voelt.

FRAM-9390
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello door FRAM-9390 » wo 31 aug 2016 23:45

Nu een plausibeler verhaal dan het verhaal van de "redding via de noodrem":

Update: Trein stopte mogelijk uit zichzelf

Volgens mij is het aannemelijk dat het beveiligingspricipe is: Fail to Safe.

FRAM-9390
Bericht Re: Auto gegrepen door trein in Twello door FRAM-9390 » do 01 sep 2016 23:43

FRAM-9390

Plaats een reactie

Keer terug naar Nederlands Nieuws