Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Het Spoor Bijster  • Inventarisatie

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG

Oproep: Inventarisatie upgrade spoor

Plaats een reactie

Bericht Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG door Roberta » vr 28 aug 2015 10:37

In Zwitserland is er een Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG, kortweg DLM AG, gevestigd die oude stoomlocomotieven ombouwt en nieuwbouwprojecten uitvoert. Men is gevestigd in Winterhur (Gertrudstrasse 17, CH-8400 Winterhur). Één van hun demonstratielocomotieven is een oude Kriegslok die men voorzien heeft van alle nieuwe snufjes die men maar kan bedenken, o.a.: efficiënte oliestook, verbeterde ketel, kogellagers i.p.v. rollagers enz. Deze locomotief trekt de Oriënt Express door Zwitserland. Men beweert op deze manier stoomlocomotieven zodanig te kunnen aanpassen dat ze voldoen aan moderne milieu eisen. En daar zijn de Zwitsers nogal kien op.

Afbeelding

Deze omgebouwde Kriegslok trekt de Oriënt Express in Zwitserland.

Opvallend is hun project voor een Hollandse stoomlocomotief, alhoewel ik hier verder bitter weinig van kan vinden. Wie zou de opdrachtgever zijn?

Gegevens:
Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG
Gertrudstrasse 17
CH-8400 Winterhur
http://www.dlm-ag.ch

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer
Bericht Re: Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG door mat_64 » vr 28 aug 2015 17:20

Op het plakkaat staat 002 FSM en de lok heeft de naam Max.

mat_64
Medewerker Servex
Medewerker Servex
Heeft Bedankt: 35 keer
Ontvangen Bedankjes: 3 keer
Bericht Re: Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG door Roberta » vr 28 aug 2015 18:13

Dat ik daar niet eerder aan gedacht hebt, de Friese Stoomtrein Maatschappij. Zij waren de opdrachtgever, doch deze museumorganisatie is failliet gegaan.

Roberta
Heeft Bedankt: 7 keer
Ontvangen Bedankjes: 19 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Inventarisatie