Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Forumoverzicht  • Het Spoor Bijster  • Inventarisatie

Registreren

Opeens Had Ik Het ... over treinen en ander openbaar vervoer, sinds 2003

Alarm en sein te Best

Oproep: Inventarisatie upgrade spoor

Plaats een reactie

Bericht Alarm en sein te Best door LOF » zo 01 nov 2015 09:14

Een fijne voor eelkevd, maar als anderen het antwoord weten is het natuurlijk ook goed.

Ik reed laatst door station Best met de sprinter. Op moment van wegrijden richting Eindhoven ging er een alarm af (een hoge pieptoon) en gingen in de tunnel aan weerszijden die oranje draaiende waarschuwingslichten branden. Dit is mij nog nooit opgevallen. Weet iemand of dit gewoon is of was er toch echt iets aan de hand?

In tegengestelde richting tussen Eindhoven en Best waren er seinen die ik niet kon thuisbrengen. Ze bestonden uit zo'n digitaal bord + een gewoon hoog sein. Net voordat de intercity's passeerden, schoten de seinen op groen en verscheen er een letter 'L' op het digitale bord (op beide sporen). Weet iemand wat dit sein betekent?

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Alarm en sein te Best door eelkevd » zo 01 nov 2015 14:12

Oh dan zijn er mannetjes bezig in de tunnel. Dat is een waarschuwingssignaal dat er een trein in aantocht is. En ze zijn per tunnelbuis instelbaar.

Dat L sein is voor goederentreinen. Die mogen niet in de tunnel tot stilstand komen, dan komen ze er een beetje lastig uit dus dan zie je dat het volgende 'gele' sein een H toont, Halt voor de goederentreinen, afremmen voor passagierstreinen. Dat is tenminste wat ik begrepen heb.

eelkevd
Heeft Bedankt: 10 keer
Ontvangen Bedankjes: 16 keer
Bericht Re: Alarm en sein te Best door LOF » zo 01 nov 2015 15:41

Ah, oké, bedankt!

LOF
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer

Plaats een reactie

Keer terug naar Inventarisatie